120 let Škody Auto: Projížďka historií
3
/
12
Prohlédnout znovu
120 let Škody Auto: Projížďka historií
1905: Prvním automobilem značky Laurin & Klement po jízdních kolech byla Voiturette A z roku 1905. Vyrobili jich jen 44 kusů. Originál stojí v muzeu, automobilka ale provozuje funkční repliku z roku 2010.
|
Škoda Auto
1926: V roce 1925 vznikla ještě se značkou Laurin & Klement první série vozu 110. Po fúzi s fi rmou Škoda nesly v letech 1926 až 1929 oba znáčky.
|
Škoda Auto
1932: V roce 1929 se na Pražském autosalonu představil vůz Škoda 645. Luxusní auto střední třídy poháněl řadový šestiválec. Černý automobil vlastnil od roku 1930 lékař z Hluboké. Od roku 1974 je veterán součástí sbírek automobilky.
|
Škoda Auto
1937: Na úspěchy v Rallye Monte Carlo v roce 1936 navázala minisérie dvou závodních speciálů a 70 produkčních
|
Škoda Auto
1948: Škoda 1101 sjížděla z linek v letech 1946 až 1952 společně s typem 1102 v 66 904 kusech. Zelený kabriolet byl v roce 1948 vyroben pro španělské velvyslanectví.
|
Škoda Auto
1957: Škoda 440 zvaná se představila Spartak se představila v roce 1955 jen jako vývojový mezityp pro dočasnou výrobu. Nakonec jí vzniklo přes pětasedmdesát tisíc kusů.
|
Škoda Auto
1961: Otevřená felicia je dnes ceněným veteránem nejen díky elegantním tvarům. V letech 1959 až 1964 vyrobili jen 14 863 kusů. Dokázala jet 130 km/h a prodávala se také ve Spojených státech.
|
Škoda Auto
1967: Škoda 1000 MB Rallye se v roce 1993 zúčastnila dálkového závodu z Londýna do Sydney. Později se podívala i do Mexika či na Aljašku. Díky třináctistovce o výkonu 90 koní se rozjede na 170 km/h.
|
Škoda Auto
1968: Škoda Octavia Combi se představila v roce 1960 a hned se stala rodinným snem. Kvůli vyšší užitečné hmotnosti dostala vzadu příčné listové pero.
|
Škoda Auto
1969: Dvoudveřová Škoda 1100 MBX vyjela jen v 1114 kusech v letech 1967 až 1969. Prvním majitelem červeného exempláře byl v roce 1969 učitel z Šumperka, od roku 1999 ho vlastní muzeum.
|
Škoda Auto
1976: Škoda 130 RS měla sice karoserii z produkčního „erka“, ale vnější části dveří a střecha byly hliníkové, blatníky a zadní kapota z laminátu. Vyrobili 200 kusů v letech 1975 až 1980.
|
Škoda Auto
120 let Škody Auto
|
Škoda Auto