Logo magazínu

Toyota RAV4 Hybrid AWD Executive: Konec starých časů

3/13
Prohlédnout znovu

Toyota RAV4 Hybrid AWD Executive: Konec starých časů

Toyota RAV4 Hybrid AWD Executive | Jiří Káš
Toyota RAV4 Hybrid AWD Executive | Jiří Káš
Štíhlá, vodorovně členěná palubní deska působí stále celkem moderně. | Jiří Káš
Benzinový motor s převodovkou e-CVT je uložený napříč, nad ní je vidět rozměrné elektrické trafo spojující vůz s 288voltovou baterií | Jiří Káš
Toyota RAV4 Hybrid AWD Executive | Jiří Káš
Příslušenství akumulátoru mírně vyboulilo podlahu v zadní části kufru. 501 litrů je ale stále o 100 víc než v Nissanu Qashqai | Jiří Káš
Příslušenství akumulátoru mírně vyboulilo podlahu v zadní části kufru. 501 litrů je ale stále o 100 víc než v Nissanu Qashqai | Jiří Káš
Klasický piktogram toku energie ukazuje i pohon zadních kol. Je aktivní hlavně při rozjezdu a prudkém zrychlení. | Jiří Káš
Ovladače vyhřívání sedadel a elektrického módu jsou nešikovně utopené mimo zorné pole řidiče. | Jiří Káš
Plynulé zrychlení bez pevných převodových poměrů vyvolává dojem, že hybridní toyoty používají třecí variátorovou převodovku (CVT). Ve skutečnosti jde o planetové ozubené soukolí vložené mezi elektrický a spalovací motor. První druhému prodlužuje převodový poměr, díky čemuž může zážehový čtyřválec trvale udržovat velmi nízké otáčky a šetřit palivo. Elektromotor se musí vytáčet o to víc, ale protože má minimální ztráty třením, nevadí to účinnosti. Celému ústrojí Toyota říká e-CVT, tedy elektrická Žádný variátor plynulá převodovka. Stejné uspořádání používají některá hybridní auta v Americe, v Evropě ho uvedl Ford Mondeo Hybrid. | Jiří Káš
Rozměrná sedadla mají přiměřené boční vedení. Ve výbavě Executive jsou standardně čalouněná kůží. | Jiří Káš
Přehledné schéma místo otáčkoměru radí, kdy ubrat plyn. | Jiří Káš
Místo joysticku z ostatních hybridů má RAV4 klasickou páku jako automat. | Jiří Káš