Logo magazínu

Výstava velorexů: Invalidé coby záminka

2/10
Prohlédnout znovu

Výstava velorexů: Invalidé coby záminka

Výstava velorexů | Jiří Pekárek
Čtyřkolový Velorex 435 z roku 1971 byl slepou uličkou s řadou nedostatků, která s ostudou uzavřela dvacetiletou úspěšnou etapu tříkolového předchůdce | Jiří Pekárek
Laminátová karoserie vozítka Hoba je zformována z jednoho kusu. Maketář František Honc na něm dělal čtyři roky. Proti běžnému velorexu jede zelený stroj stovkou místo 85 km/h. | Jiří Pekárek
Příď dodávkové čtyřkolky z roku 1967 se inspirovala tehdy populárním designem Fiatu 500. Vystavený kousek sloužil jako služební auto v bance, kde ho evidentně neměli jak využít. | Jiří Pekárek
S laminátovým prototypem Velorexu 435 zažil jeho majitel v roce 1968 pikantní historku. Při výpravě na Václavské náměstí obsazené ruskými vojáky mu totiž praskl výfuk a všichni se otáčeli, kdo to střílí. | Jiří Pekárek
Členové Velorex klubu v Autoklubu ČR dojeli se svými tříkolkami do Skotska či Skandinávie. Loni se dokonce vydali až na Island. Jak sami říkají, nikde jinde než ve velorexu necítí povrch silnice a okolí tak intenzivně. | Jiří Pekárek
Výstava velorexů | Jiří Pekárek
Uvidíte i originální dřevěné makety karosáře Josefa Sodomky, které byly připravovány pro Jawu | Jiří Pekárek
Roztomilý velorex přitahuje modeláře, jak ukazují exponáty ve vitrínkách | Jiří Pekárek
Zelený Os-kar 52 reprezentuje první sériově vyráběný typ ještě s krátkou střechou, která nepřekrývá motor. Zajímavostí je zelená koženka, která odpovídá době vzniku – tvůrci ji prý pořídili z výprodeje drah. | Jiří Pekárek