Jak se ve Vrchlabí vyrábějí převodovky DSG: Léta bude co dělat
4
/
10
Prohlédnout znovu
Jak se ve Vrchlabí vyrábějí převodovky DSG: Léta bude co dělat
Jak se ve Vrchlabí vyrábějí převodovky DSG
|
Škoda Auto
Zajímavé je, že všechny převodovky se nakonec zkoušejí – tedy upnou do speciálního stavu, který testuje řazení a pod zátěží vyhodnotí hluky, vibrace a mechanické ztráty
|
Škoda Auto
Měření tvrdosti cementované vrstvy metodou HRC
|
Škoda Auto
Největší kolo, které se zde vyrábí, patří stálému převodu rozvodovky. Impozantní je i nýtování ke kleci diferenciálu: speciální stroj rozmáčkne masivní ocelový nýt jako modelínu.
|
Škoda Auto
DSG, to jsou vlastně dvě převodovky a dvě spojky v jedné. Mechatron má proto čtyři ovládací elementy – dvě „ruce“, jimiž řadí, a dvě „nohy“, kterými ovládá spojky.
|
Škoda Auto
DSG, to jsou vlastně dvě převodovky a dvě spojky v jedné. Mechatron má proto čtyři ovládací elementy – dvě „ruce“, jimiž řadí, a dvě „nohy“, kterými ovládá spojky.
|
Škoda Auto
Součástí závodu je i metalografi cká laboratoř, v níž se stále kontroluje hloubka prokalení a jeho další parametry. Každá další šarže materiálu, byť dle stejných norem, se může chovat jinak. Třeba se při tepelném opracování odlišně deformuje. Pak je potřeba to kompenzovat seřízením strojů.
|
Škoda Auto
Vlevo vedoucí závodu Vrchlabí Ivan Slimák, vpravo autor textu. Citlivý bok ovládacích ventilů s řídicí jednotkou (takzvanou mechatroniku) by mohl zablokovat jediný vlas či statický výboj. Proto ty slušivé oblečky.
|
Škoda Auto
Ozubení kol se frézuje, drážky v hřídelích se válcují, tedy vytlačují do materiálu zastudena
|
Škoda Auto
Zásadní vliv na hlučnost a životnost má takzvané tvrdé obrábění, tedy dokončení povrchu kol již po cementování. Technolog drží v ruce nástroj na honování zubů – úkon podobný broušení, jenže nástroj se pohybuje ve dvou osách.
|
Škoda Auto