Instalace lapačů nečistot: Už zase skáču přes kaluže
11
/
17
Prohlédnout znovu
Instalace lapačů nečistot: Už zase skáču přes kaluže
Instalace lapačů nečistot
|
Jiří Pekárek
Instalace lapačů nečistot
|
Jiří Pekárek
Bez zástěrek
|
Jiří Pekárek
Se zástěrkami
|
Jiří Pekárek
Se zástěrkami
|
Jiří Pekárek
Bez zástěrek
|
Jiří Pekárek
Se zástěrkami
|
Jiří Pekárek
Bez zástěrek
|
Jiří Pekárek
Pořídit lapače nečistot vůbec není takový problém, jak by se mohlo na první pohled zdát. Neoriginálních výrobků jsou na trhu desítky. Některé přímo pasují na konkrétní typy aut, u jiných je třeba upravit je podle tvaru karoserie. Vyjdou do dvou stovek. Další možnost představuje nabídka originálního příslušenství automobilek. Na nejběžnější modely seženete vhodný díl prakticky u všech výrobců, ceny se pohybují mezi asi třemi a patnácti stovkami za pár. My jsme se rozhodli namontovat lapače na Škodu Rapid. V pražském Auto stylu jsme z nabídky originálního příslušenství vybrali přední díl za 321 Kč a o šestadvacet korun levnější zadní sadu
|
Jiří Pekárek
Instalace lapačů nečistot
|
Jiří Pekárek
Pořídit lapače nečistot vůbec není takový problém, jak by se mohlo na první pohled zdát. Neoriginálních výrobků jsou na trhu desítky. Některé přímo pasují na konkrétní typy aut, u jiných je třeba upravit je podle tvaru karoserie. Vyjdou do dvou stovek. Další možnost představuje nabídka originálního příslušenství automobilek. Na nejběžnější modely seženete vhodný díl prakticky u všech výrobců, ceny se pohybují mezi asi třemi a patnácti stovkami za pár. My jsme se rozhodli namontovat lapače na Škodu Rapid. V pražském Auto stylu jsme z nabídky originálního příslušenství vybrali přední díl za 321 Kč a o šestadvacet korun levnější zadní saduPrávě její montáží jsme začali. Nejprve jsme podběhy vystříkali tlakovou vodou od nánosu zimního bláta a následně celé auto umyli. Pak už zbývalo pouze sáhnout po torxu číslo 25 a ráčně.
|
Jiří Pekárek
Stačí vyšroubovat dvojici vrutů a vypáčit jednu plastovou příchytku.
|
Jiří Pekárek
Důležité je též precizně odmastit lem. Aby plácačka pořádně držela
|
Jiří Pekárek
využívá Škoda samolepicí plochu. My jsme použili odmašťovací hadřík – s ředidly bychom byli opatrní. Zbývá jen zlehka utahnout spodní část, sundat svrchní vrstvu samolepky
|
Jiří Pekárek
vše spasovat na správná místa a dotáhnout šrouby. Potom vší silou přitlačte samolepku na lem
|
Jiří Pekárek
a máte hotovo. Po práci maximálně na deset minut je však potřeba počkat minimálně den, než s autem pojedete do mokrého prostředí – to kvůli samolepce. U předních kol se může jezdit hned – zástěrka, která zde krásně překryje i práh, se nijak nelepí. A i montáž zde by byla hračkou – přichytává se stejně jako vzadu dvěma vruty
|
Jiří Pekárek
které už jsou tam z výroby. Jenže třetí fixační bod se musí vyvrtat – a to na tak nešikovném místě, že se tam s běžnou vrtačkou nedostanete bez demontáže kola. I proto Škodovka doporučuje instalaci v servisu. Třeba při pravidelné prohlídce, kdy je vůz stejně na zvedáku, to bude práce na pár minut.
|
Jiří Pekárek