Galerie: 40. výročí Volkswagenu Passat
3
/
16
Prohlédnout znovu
Galerie: 40. výročí Volkswagenu Passat
5. generace 1996–2000: Nástupce poskytl lepší jízdní vlastnosti a motory se vrátily k podélnému uložení jako u prvních dvou vydání. Místo šestiválce VR6 přijel pětiválec 2.3 VR5/110 kW. Z této generace passatu vycházel první novodobý superb.
|
Svět motorů
K70 1970–1973: Přímým předchůdcem passatu byl typ K70. Premiérový model s předním pohonem a motorem vpředu však byl jen dvojníkem staršího vozu NSU K70. K tomuto projektu Volkswagen dospěl převzetím automobilky NSU.
|
Svět motorů
1. generace 1973–1980: První generace modelu Passat se zrodila v létě 1973 v Emdenu a vycházela z Audi 80. Původně šlo o třídveřový a pětidveřový hatchback, které v roce 1973 doplnilo kombi a za dalších pět let diesel.
|
Svět motorů
1. generace 1973–1980: První generace modelu Passat se zrodila v létě 1973 v Emdenu a vycházela z Audi 80. Původně šlo o třídveřový a pětidveřový hatchback, které v roce 1973 doplnilo kombi a za dalších pět let diesel.
|
Svět motorů
2. generace 1980–1985: Paletu verzí druhého vydání passatu oživila roku 1981 karoserie sedan. Tehdy dostala jméno Santana. Po dalších dvou letech zažila premiéru čtyřkolka Syncro a následně pětiválec s výkonem 100 kW
|
Svět motorů
Facelift 2. generace 1985–1988: Po lehké modernizaci passat dorazil na trh prvně s katalyzátorem. Modely po faceliftu prozradí především jiná maska chladiče, upravený tvar hlavních světlometů a přepracovaná záď.
|
Svět motorů
3. generace 1988–1993: Další vydání vsadilo na oblé tvary, které byly v Evropě hitem (viz Ford Sierra a Opel Vectra). Hatchbacky z nabídky vypadly, vrcholem byl šestiválec 2.8 VR6/128 kW a passat se začal montovat i v Bratislavě. V roce 1991 přišly diesely 1.9 TDI
|
Svět motorů
4. generace 1993-1996: Následující passat vypadal jako nový model, ve skutečnosti šlo o modernizaci třetího vydání. Pro bezpečí posádky se objevila dvojice čelních airbagů. Čtvrtá generace se do- čkala velkého rozšíření v ČR – hlavně jako taxi.
|
Svět motorů
Facelift 2000-2005: Výrazná modernizace přinesla svěží design, ale hlavně nejvýkonnější passat všech dob: provedení W8 s vidlicovým osmiválcem s dvěma řadami válců a trvalým pohonem 4x4. Mělo být přípravou zákazníků na pozdější phaeton.
|
Svět motorů
6. generace 2005–2010: První snímky šesté generace obletěly svět ještě před Vánoci 2004, ale výstavní premiéra se uskutečnila až na jaře v Ženevě. Kromě rekordní délky 4,7 metru přinesla novinka do světa aut zkratky jako FSI či DSG.
|
Svět motorů
7. generace 2010–2015: Facelift se tentokrát záměrně představil jako úplně nová generace, lišící se jen změnami na přídi či zádi vozu a detaily v interiéru (hodiny na palubní desce). Přibylo však několik nových elektronických asistenčních systémů.
|
Svět motorů
Kombi Variant prý nabídne více prostoru, přední světlomety budou kompletně svítit LED diodami
|
Svět motorů
Víte, že legendární jméno Passat nesla také prvotní verze čtyřdveřového kupé Volkswagen CC? Spolu s modernizací však o něj přišla a stala se samostatnou modelovou řadou CC. Tu má mimochodem brzy rozšířit karoserie shooting brake, jejíž existence u Mercedesu CLS nedá Volkswagenu spát.
|
Svět motorů
Víte, že v Číně se dodnes prodává model Passat Lingyu, což je mírně upravená Škoda Superb minulé generace? Před čtyřmi lety se sice při faceliftu od škodovky více odlišil, ale v původní verzi (na snímku) byl skoro k nerozeznání. Se starým superbem dokonce sdílí benzinové jednotky 1.8 Turbo, 2.0 a 2.8 V6.
|
Svět motorů
Víte, že pro USA a některé další trhy existuje passat v úplně jiné karoserii a s odlišnou technikou? Nejlacinější zámořská verze startuje s pětiválcem 2,5 litru v přepočtu na částce 412 000 Kč! K dostání jsou i jednotky TDI a vrcholem americké nabídky je benzinový šestiválec 3,6 l.
|
Svět motorů
Příští passat se má sice mírně přikrčit a vyznávat sportovnější image, ale všeho s mírou – konzervativní původ ze žádného úhlu nezapře
|
Svět motorů