Vojenské technické muzeum Lešany: Pozor Pohov
5
/
15
Prohlédnout znovu
Vojenské technické muzeum Lešany: Pozor Pohov
Muzea na prázdniny: Vojenské technické muzeum Lešany
|
Jiří Káš
SPA TL37 s oběma řiditelnými nápravami. Koncern Fiat v něm zkombinoval špičkové technologie dostupné v roce 1941, které ale dohromady nikdy nefungovaly. Převodovka ležela uprostřed a kardany z ní šly šikmo k jednotlivým kolům. Předpis dovoloval jízdu jen na takovou vzdálenost, na jakou stačily zásoby vody a jídla pro pěší návrat posádky od místa poruchy.
|
Jiří Káš
Muzea na prázdniny: Vojenské technické muzeum Lešany
|
Jiří Káš
Muzea na prázdniny: Vojenské technické muzeum Lešany
|
Jiří Káš
V letech 1942-1943 vyrobila Škoda pět prototypů řady 956 s pohonem všech kol. Toto je jediný dochovaný exemplář, který byl objeven u soukromého zemědělce, kde sloužil jako valník. V jednom kusu ze 318 vyrobených se dochovala také v pozadí stojící sanitka Škoda 256 B s karoserií Sodomka.
|
Jiří Káš
Praga AN-4 s modernější kabinou vznikla ve 151 exemplářích. Tento vůz byl po okupaci zabaven a provozován gestapem, najdeme jej také na fotkách z Pražského povstání, kde byl používán povstalci. Ve slavném Krejčíkově fi lmu Vyšší princip odváží odsouzené studenty k popravě.
|
Jiří Káš
Praga AN-4 s modernější kabinou vznikla ve 151 exemplářích. Tento vůz byl po okupaci zabaven a provozován gestapem, najdeme jej také na fotkách z Pražského povstání, kde byl používán povstalci. Ve slavném Krejčíkově fi lmu Vyšší princip odváží odsouzené studenty k popravě.
|
Jiří Káš
V letech 1922 až 1929 odebrala česká armáda 300 motocyklů pražské značky Itar. Firma zanedbala civilní produkci a po opadnutí zájmu armády nastal její rychlý konec.
|
Jiří Káš
Muzea na prázdniny: Vojenské technické muzeum Lešany
|
Jiří Káš
Muzea na prázdniny: Vojenské technické muzeum Lešany
|
Jiří Káš
Jawa 350 v ochranné kleci připravená ke shození z letadla IL 14 na padáku. Ne zemi si ji našel parašutista a vyrazil...
|
Jiří Káš
Muzea na prázdniny: Vojenské technické muzeum Lešany
|
Jiří Káš
Škoda Agromobil typ 998 se nikdy nedostala do výroby, postavilo se jen asi 13 prototypů. V terénu byla díky pohonu 4x4 nesmírně schopná. Tento exemplář hrál spolu s Š973 Babeta v muzikálu Kdyby tisíc klarinetů.
|
Jiří Káš
Praga L z roku 1923 je nejstarším autem ve sbírce muzea. Vůz poháněný čtyřválcem 3,8 l o výkonu 25,7 kW sloužil u Leteckého pluku 1 v Praze-Kbelích.
|
Jiří Káš
Sovětský tank IS-2m z roku 1945 stával coby pomník na pražském Smíchově. V roce 1991 jej výtvarník David Černý natřel narůžovo, krátce nato se vrátil ke khaki barvě, aby jej poslanci opět přetřeli zpět na růžovou. Dnes vítá návštěvníky lešanského muzea.
|
Jiří Káš