Rozhovor: Diagnóza? RTO
2
/
14
Prohlédnout znovu
Rozhovor: Diagnóza? RTO
Řidič sedí namáčknutý v samém rohu autobusu. Přístrojový štít je krásný a kompaktní.
|
Jiří Pekárek
Hlavní zavazadlový prostor nestojí za řeč, velkou část navíc zabírá rezerva na důmyslném vyndávacím mechanismu.
|
Jiří Pekárek
Linkové provedené CAR má skromná nízká sedadla. Podle pana Duška mají jednu výhodu – lidé na sebe při vyjížďkách dobře vidí.
|
Jiří Pekárek
Škoda 706 RTO
|
Jiří Pekárek
Důležité bezpečnostní pravidlo se dodržovalo už v dobách RTO
|
Jiří Pekárek
Václav Kopta šoférům starých autobusů jako kluk záviděl. Dnes ale ví, že jejich práce byla řehole. Ergonomie řidičova místa v RTO je vražedná.
|
Jiří Pekárek
Na náš popud vyštrachal herec volant, který jej provázel dětstvím a dospíváním. Teď prý zaujme čestné místo v pracovně, kde je také sbírka modýlků a na zdi visí místo hodin cedule Zastávka ČSAD
|
Jiří Pekárek
Kopta ve svém ráji. Linková verze CAR měla 41 míst k sezení a 30 ke stání. U městského provedení MTZ byl poměr 20:58. Zájezdový LUX směl vézt 35 sedících.
|
Jiří Pekárek
Václav Kopta drží původní trhací lístky, majitel autobusu Vladimír Dušek ukazuje modernější strojek na jejich tisknutí.
|
Jiří Pekárek
„Tak kam to bude, panáčku?“ Při menším počtu cestujících řidič prodával lístky přímo od volantu, při větším návalu stál muž s koženou brašnou u dveří nebo venku. Rozhovor vedl Jiří Baborský
|
Jiří Pekárek
Škoda 706 RTO používala několik typů dveří v různém počtu: dvoudílné a čtyřdílné shrnovací nebo klasické „bouchací“.
|
Jiří Pekárek
Václav Kopta šoférům starých autobusů jako kluk záviděl. Dnes ale ví, že jejich práce byla řehole. Ergonomie řidičova místa v RTO je vražedná.
|
Jiří Pekárek
Veliká páka uprostřed palubní desky patří motorové brzdě. Růžicí se ovládá clona chladiče.
|
Jiří Pekárek
Škoda 706 RTO
|
Jiří Pekárek