Reportáž: Jak jsme porazili Jackyho Ickxe | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Reportáž: Jak jsme porazili Jackyho Ickxe

Reportáž: Jak jsme porazili Jackyho Ickxe

Fotogalerie

12 fotografií

Už nikdy si neumyju ruku. Potřásl mi s ní sám Jacky Ickx a popřál hodně štěstí v soutěži. Formulová legenda a vítěz šesti Le Mans ho potřeboval víc. Náš tým se Škodou 1100 OHC ho porazil o osmnáct příček!

(více v čísle 38/13)

Tři, dva, jedna! Odpočítávám řidiči číslovky v angličtině a při tom mu mávám před očima stopkami. Stydím se za to, že na něj musím řvát – vždyť je to sám vedoucí komunikace Škody Auto Peik von Bestenbostel.

Jenže adrenalin mě nutí křičet, a hlavně se snažím přehlušit vytočený motor našeho historického závoďáku Škoda 1100 OHC z roku 1958. Má trubkový rám s laminátovou karoserií, čtyřválcový motor 1089 cm3 s 92 koňmi, pohon zadních kol a transaxle proslavený Škodou Popular či Rapid. Pětistupňová převodovka je tedy vzadu u nápravy, po jejích stranách jsou bubnové brzdy. Zkrátka unikát, kterého se vyrobily jen dva kusy. Tenhle vytáhli z muzea v Mladé Boleslavi a druhý mají až v Anglii. Ještě vznikly dva vozy s pevnou střechou a hliníkovou karoserií, ale nedochovaly se.

Teď mě spíš zajímá, že koncovka výfuku ústí přímo pod zadkem spolujezdce a při každém protúrování mi zaburácí do pravého ucha. Veškerá komunikace ve voze je tak odkázána jen na to levé – celých skoro dvě stě kilometrů soutěže na sebe s řidičem řveme. Vždyť náš okruhový speciál nemá střechu, ale ani čelní okno. O rychlost tady sice nejde, přesto potřebujeme mrštnost a přesné ovládání někdejšího supersportu. Ve čtyřech etapách na nás čekají další dílčí úkoly náročné na přesnost a souhru navigátora s pilotem – třeba zastavení na terčík či zdolání vytyčeného úseku na setinu sekundy.

Nakonec končíme až šestapadesátí z dvaadevadesáti vozů a nepochybně nesu vinu za své navigování. Ale rozhodovaly skutečně milimetry a vteřiny. My jsme během bezmála dvou set kilometrů soutěže, čtyř etap a několika dílčích zkoušek nasbírali 2518 trestných bodů. Vítěz Christian Kramer s „Rackem“ Mercedes-Benz 300 SLC jich měl jen neuvěřitelných 341. Druhý v pořadí, německý tým Škodovky s vozem 130 RS, byl pozadu pouze o 38.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
38 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851