Sebastien Loeb: Rallye mi nechybí | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Sebastien Loeb: Rallye mi nechybí

Sebastien Loeb

Sebastien Loeb patří k nejlepším automobilovým závodníkům na světě. Před měsícem mu bylo čtyřicet, rallye dal definitivně sbohem a soustředí se výhradně na okruhy.

(více v čísle 13/14)

Před třemi roky založil vlastní závodní tým Sebastien Loeb Racing (SLR), který se účastní okruhových seriálů. Se značkou Citroën, s níž spojil kariéru v rallye, vstupuje letos do mistrovství světa cestovních vozů (WTCC). O svých záměrech hovoří na vlastních webových stránkách i se zahraničními novináři. Nebyl problém vybrat jeho nejzajímavější odpovědi.

Čekal jsem líné auto

Čím jste se zabýval v průběhu zimy?

Po dvanácti letech to pro mě byla doba odpočinku. Nemusel jsem myslet na rallye a tenhle svět mi nechybí. Věnoval jsem se hodně dceři, s rodinou jsme vyrazili na hory a konečně se mi také naskytla možnost navštěvovat přátele doma v Alsasku. Prospělo mi to a cítím se ve skvělé kondici.

Bylo obtížné vzdát se po tolika úspěších světa rallye?

Chtěl jsem vystoupit z toho kolotoče a zkusit novou výzvu. Závody na okruzích mi připadaly jako nejvhodnější volba, a když se k tomu přidal vstup Citroë nu do WTCC, nebylo co řešit.

Jak daleko jste s přípravou speciálu C-Elysée pro WTCC?

Máme za sebou testy na Paul Ricardu a v Abú Zabí. Naše aktuální výkonnost se posuzuje dost těžko, protože nemáme porovnání s ostatními. Zatím víme, že naše auto je rychlejší než loňské vozy WTCC. To však není měřítko, ale normální vývoj.

Netroufáte si tedy odhadnout, zda jste dobře připraveni?

Pravidla pro vozy šampionátu WTCC se pro letošní rok v oblasti aerodynamiky výrazně změnila. Dokud nevyjedeme s ostatními na trať, nemáme měřítko. Auto se mi každopádně dobře řídí a mám z něj příjemný pocit, což je samo o sobě už dost důležité.

Jste špičkový jezdec rallye. Kde berete jistotu, že zvládnete i okruhový speciál?

A víte, že nevím? Musíte mít nějaké postřehy. O mých schopnostech v rallye asi nikdo nepochybuje. Ovšem o tom, co se mnou dělá okruhový speciál, bych mohl vyprávět.

Bojíte se ho?

Čekal jsem více nedotáčivé auto. Laicky řečeno takové, které bude línější do zatáček. Příjemně mě ovšem potěšilo, jak si s ním musím hrát.

Jsou vám prospěšné zkušenosti, které jste získal za volantem sportovních vozů?

Při řízení cestovního speciálu musíte extrémně pozdě brzdit a jezdit hodně agresivně. Zpočátku bylo velmi obtížné, řekl bych až matoucí, zvyknout si na velkou rychlost v zatáčkách. Postupně získávám větší cit pro řízení auta s pohonem předních kol a začíná to být docela legrace.

Jste tedy spokojený s novou výzvou?

Auta pro WTCC a rallye se nedají srovnávat. Až na jednu výjimku, tou jsou pneumatiky. Musíte vědět, jak je „pošetřit“, abyste nemuseli předčasně vzdávat souboje s ostatními. V rallye jsem s nimi uměl zacházet, tak se mi to teď může hodit.

Dakar se mi dost zamlouval

Proč jste se objevil na letošní Rallye Dakar?

Byl jsem tam s kamarádem a dost se mi to zamlouvalo. Nádherná krajina, úžasná atmosféra. Navíc se naskytla možnost vyzkoušet si buginu v Red Bull Teamu SMG. V rámci cesty do Jižní Ameriky jsem také využil příležitost svézt se v Argentině na okruhu Autodromo Termas de Rio Hondo, kde se letos pojede závod mistrovství světa cestovních vozů.

Chtěl byste jet Dakar jako závodník?

Přiznávám, že mě to napadlo, ale nijak víc jsem se touto myšlenkou nezabýval. Taková záležitost vyžaduje ohromné nasazení a spoustu času. A já mám teď kalendář plný závodů na okruzích.

Co vás vedlo k tomu, že jste se ve svém týmu Sebastien Loeb Racing rozhodli zakoupit dva sportovní prototypy Audi R8 LMS ultra?

Přemýšleli jsme o tom několik měsíců. Se zástupci sportovního oddělení jsme se od začátku bavili velmi otevřeně, byli vstřícní. To nás utvrdilo v přesvědčení, že jsme se rozhodli správně.

Můžete prozradit program závodního týmu SLR na letošní rok?

Čeká nás seriál European Le Mans Series s audi v kategorii GTC a s vozem Oreca 03 Nissan v LMP2. Nastoupíme také do francouzského Porsche Carrera Cupu a rovněž do 24 hodin Le Mans. Zúčastnit se téhle události ve vlastním týmu byl jeden z mých cílů, když jsme s Dominiquem Heintzem naši ekipu zakládali. Měl jsem možnost si tenhle jedinečný závod vyzkoušet. Doufám, že v něm letos obstojíme.

Co říkáte na dosavadní působení Roberta Kubici v rallye?

Z toho, co jsem měl možnost vidět, je zjevně rychlý. Dělá ovšem velké chyby. Myslím si však, že málokdo z formule 1 by byl tak dobrý jako on. Robert se teď musí soustředit, aby byly jeho výkony konzistentní a udržel se na silnici. Pak bude bojovat o nejvyšší příčky.

A co prozradíte o svých cílech pro letošní rok ve WTCC?

Nejdříve je nutné poznat, jaká je moje jezdecká úroveň ve srovnání se soupeři. Také se musím naučit předjíždět, na to jsem nebyl v rallye zvyklý. Můj týmový kolega Yvan Muller v nějakém rozhovoru řekl, že prý jsem schopen vyhrávat závody. Třeba bude mít pravdu.

VIZITKA

Narozen: 26. února 1974

Bydliště: Lausanne (Švýcarsko)

Stav: ženatý, manželka Severine, dcera Valentine (6 let)

Povolání: automobilový jezdec

Úspěchy: devítinásobný mistr světa v rallye (2004–2012), vítěz 78 soutěží v MS, vítěz závodu Pikes Peak (2013), 2. na 24 hodin Le Mans (2006), vítěz X-Games v rallye (2012)

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
13 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851