Renault Mégane Grandtour GT: Modrý útok do zatáček | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Renault Mégane Grandtour GT: Modrý útok do zatáček

Jezdit za slibovaných 7,3 litru se nám nepovedlo, ale i výsledek 8,8 považujeme u tohoto typu auta za slušný

Fotogalerie

9 fotografií

Renault si nasadil kukačku do vlastního hnízda. Po týdnu s Méganem GT se ptáme: proč sahat po R.S. o 230 000 Kč dražším?

Facelifty aut se většinou týkají retuší vzhledu. Renault na to šel s modernizací Méganu GT zevnitř.

Z nabídky úplně zmizel diesel 2.0 dCi/118 kW. Poroučel se i benzinový sourozenec se 132 kW. Jeho pozici pod kapotou převzal přeplňovaný dvoulitr vyladěný na 162 kW – tedy jen o 33 kW slabší než ten v Méganu R.S. 

Upřímně, chybějících 17 % výkonu renaultího ďábla skoro nepoznáte, a přitom místo 760 900 Kč zaplatíte 530 900 Kč – a ještě dostanete místo třídveřového auta kombík. Že má tohle spojení u Čechů úspěch, ukázala už Octavia Combi RS. 

I mégane udělal z delší verze výhodu: kombík nepřišel o nic na stabilitě, delší rozvor (2703 mm proti 2640 u R.S.) vrací autu těžší záď. Jen škoda, že na rozdíl od R.S. nejde u GT zcela vypnout stabilizační systém. 

Dovádět se dá totiž s GT navzdory jednodušší přední nápravě skoro stejně: motor má už v nízkých otáčkách síly na rozdávání, při vytáčení prodává potenciál příjemnou gradací, přitom po nějaké turbodíře ani stopy. 

Když k tomu připojíme špičkově naladěný podvozek, skvěle fungující převodovku s přesným a krátkým řazením, tuhou spojku a poctivý sportovní zvuk, nevidíme moc překážek, proč nespustit útok do zatáček. Vlastně jen jednu – řízení. Je sice ostré, ale přece jen se stopou renaultí bolesti: vůlí kolem středové polohy. 

Podtrženo: nevidíme důvod, proč připlácet 230 000 Kč za jen o málo silnější a hravější, leč v praktickém pojetí výrazně pokulhávající Mégane R.S. Kombík GT je výhodnější volba! 

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Přeplňovaný zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 1998 cm³. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Výkon 162 kW při 5500 ot./min, točivý moment 340 N.m při 2400 ot./ min. Pohon předních kol. Manuální šestistupňová převodovka. Nejvyšší rychlost 240 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,6 s. Emise CO2 169 g/km. Spotřeba město/mimo město 9,6/6,0 l/100 km.
Kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2703 mm. Délka x šířka x výška 4567 x 1804 x 1507 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1463/420 kg. Objem palivové nádrže 60 l. Pneu 225/40 R18. 

Objem kufru 486/1595 l
ZÁRUKY A CENY
Celková záruka 5 let nebo 100 000 km a 12 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného vozu 623 600 Kč (speciální metalíza 19 000 Kč, navigační
a komunikační systém 15 500 Kč atd.).
Základní cena 530 900 Kč
KONKURENTI
Ford Focus 2.0 Ecoboost/184 kW ST 689 990 Kč
Škoda Octavia Combi 2.0 TSI/162 kW RS 654 900 Kč
Volvo V60 T5/177 kW Base 1 048 000 Kč
TESTOVALI JSME
Renault Mégane RS SM 2/2013
HODNOCENÍ
+ Silný motor s gradací výkonu
+ Výborný podvozek
+ Přesné řazení a tuhá spojka
+ Skvělá cena
- Řízení by mohlo být přesnější
- ESP nejde vypnout jako u R.S.
- Po sklopení sedadel vzniká schod

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
36 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851