Renault Scénic Xmod: Prach a bláto? Xmod, táto! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

31. 3. 2014

Renault Scénic Xmod: Prach a bláto? Xmod, táto!

Renault Scénic Xmod 1.2 TCe Privilége

Fotogalerie

6 fotografií

Už i typické rodinné MPV se zhlédlo v terénu: pohodový scénic zdrsnila úprava Xmod.

(více v čísle 13/14)

Automobilový svět vážně nemá logiku. Nejprodávanější terénní model Škoda Yeti po modernizaci z poloviny sundal plasty a přišel s civilní verzí do měst. A naopak Renault pro jedno z nejžádanějších MPV Scénic s loňským faceliftem vymyslel terénní verzi Xmod.

Všimnete si? Zatímco běžný scénik sází na elektronické parkovací tlačítko, xmod vyznává klasickou páku ruční brzdy.
Autor: David Rajdl

Proti běžnému scéniku zvedl světlou výšku (+30 mm na 150), přidal trochu plastů a terénních prvků jako ochranu spodku karoserie a nárazníků, ale třeba i systém Extended Grip, který rozebíráme zvlášť.

Za terénní vlohy si nechá proti běžnému scéniku připlatit dvacet třicet tisíc, to podle verzí. My jsme sáhli po druhém stupni výbavy Privilége s motorem 1.2 TCe/85 kW. Coby Expression startuje na 429 900 Kč, základ 1.6/81 kW stojí 399 900 Kč.

Motor 1.2 TCe
Autor: David Rajdl

Úpravy se mohou zdát jen designové, auto přesto jezdí trochu jinak: cítili jsme ještě víc komfortu, jistější zdolávání kamenitých cest si zase vzalo daň v podobě trochu horšího chování v zatáčkách. Jinak ale můžeme jen chválit: odhlučnění je dokonalé, zvlášť s lehkým motorem vůz netrpí zvýšenou nedotáčivostí. Řízení je lehké a přesné, řazení jakby smet. Zážehová dvanáctistovka vypadá sice ve srovnání s podobně malými motory jako 1.2 TSI od VW nebo 1.0 EcoBoost od Fordu vlažnější, zato můžete na šestku projet i padesátkou obec a pak nechat bez podřazení motor, ať se sám sebere. Zvládne to.

Cestující vzadu si užijí tří samostatných a posuvných sedadel (13 cm), navíc s nastavením sklonu opěradel.
Autor: David Rajdl

Navíc se odmění spotřebou. Podle údajů by měl jezdit v kombinaci za 6,1 litru, o půldruhého úsporněji než základní šestnáctistovka.

V xmodu se sedí hodně vysoko, což značí skvělý výhled dopředu.
Autor: David Rajdl

Dá se to, i když to chce práci. Mimo město jsme se dokonce dostali i níž než na slibovaných 5,4 l, dálnice zvládali za sedm. Suma sumárum týdenního testu: 7,2 litru.

Renault Scénic Xmod 1.2 TCe Privilége
Autor: David Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
13 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851