Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Opely Insignia LB & Astra GTC: Benzin budiž dvakrát pochválen

Opel Insignia

Fotogalerie

7 fotografií

Pořádné auto má jezdit na benzin. I proto nás oslovil nový přímovstřikový přeplňovaný motor Opelu. Vyzkoušeli jsme ho v insignii a třídveřové astře.

(více v čísle 13/14)

Opel Astra GTC
Opel Astra GTC
Autor: Jiří Káš

Loňský facelift insignie se kromě decentních úprav zevnějšku a přeskládání tlačítek uvnitř projevil hlavně pod kapotou. K rozsáhlé plejádě pohonů nově přibyl přímovstřikový zážehový čtyřválec 1.6 Turbo značený SIDI. Zatím se nabízí jen ve verzi 125 kW, kterou výrobce interně značí jako EcoTurbo. Jednou má přijít i varianta se sníženým kompresním poměrem a výkonem 147 kW. Proti základnímu agregátu 1.8 Ecotec přidává přeplňovaná šestnáctistovka sedmašedesát koní, ale chlubí se spotřebou o 0,2 litru na sto kilometrů nižší. V praxi jsme však místo avizovaných 7,0 l/100 km jezdili za 8,2 až 9,0 l/100 km. Možná se na tom podílel dynamický režim. V nízkých otáčkách je motor tak tichoučký, že jsme o něm ani nevěděli. Zato po vytočení začne krásně ryčet. A protože jsme si toho chtěli užívat co nejvíc, o ekojízdu jsme se nijak extra nesnažili. Doplňkový paket OPC Line a devatenáctipalcové disky kol mohly vzbuzovat dojem špičkové šestiválcové verze, výkonově ale do ní má motor SIDI daleko. Jede pěkně a z nuly na 100 km/h zrychlí za 8,9 sekundy, ale s rozměrnou insignií už má trochu práce. Hlavně když se zatíží.

Když se motor pořádně nadechne, vydává parádní sytý zvuk. V nízkých otáčkách se mu naopak příliš nelíbí.
Když se motor pořádně nadechne, vydává parádní sytý zvuk. V nízkých otáčkách se mu naopak příliš nelíbí.
Autor: Jiří Káš

Opel Astra GTC 1.6 Turbo SIDI

Ke mně pasuje

Benzinová šestnáctistovka může být na poměrně těžký liftback Insignia slabá, ale pro kompaktní astru ve třídveřovém provedení GTC nám připadá ideální. Ani proto nepřekvapí, že Opel pro Astru GTC nabízí dokonce dvě. Starší 1.6 Turbo s výkonem 132 kW ale postupně nahradí nový agregát SIDI se 125 kW. Nedávno představený motor je sice slabší, ale má o 30 N.m vyšší točivý moment a hlavně je o 0,9 l/100 km úspornější. Papírově by Astra GTC 1.6 Turbo SIDI s šestistupňovým manuálem a systémem stop-start ve standardu měla jezdit za 6,1 l/100. Nám palubní počítač na konci testu ukázal průměr 7,5 l, protože jsme potenciál motoru využívali hodně často. Celou dobu jsme měli auto nastaveno do módu Sport, což se projevilo na rychlejší reakci motoru na sešlápnutí plynového pedálu, ale také tvrdším nastavení podvozku.

Interiér Opelu Astra
Interiér Opelu Astra
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
13 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHRADNICKÝ SET STARKHOF!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851