Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

2. 4. 2014
Martin Machala

Kia Soul: Jiná duše

Kia Soul

Fotogalerie

7 fotografií

Ačkoliv si je hlavně z fotografi í hodně podobný, soul prošel radikální změnou.

(více v čísle 13/14)

Novou generaci Kie Soul musíte vidět naživo, abyste si všimli, jak moc je jiná. Podle prvních fotografi í jsme si i my řekli, že původnímu konceptu zůstala novinka věrná až moc. Ve skutečnosti, když před vámi aktuální soul stojí, budete s předchůdcem srovnávat maximálně tak základní linie. Nová krabička je daleko dospělejší, s propracovanějšími detaily (zadní svítilny v noci září velmi atraktivně) a jakoby celkově o třídu výš.

Kia Soul
Kia Soul
Autor: Kia

Stejný dojem máme z interiéru, který povýšil materiály, zpracováním i výbavou. Lacinější vyznění tvrdoplastového minulého modelu se neopakuje ani v náznaku, stačí si všimnout kšiltu přístrojů obšitého kůží, mohutného zastoupení měkčených plastů nebo velkého displeje navigace. Stylovka, tentokrát už také exkluzivní.

Za volantem se sedí trochu výš. Chválíme kvalitativně lepší přístrojovou desku.
Za volantem se sedí trochu výš. Chválíme kvalitativně lepší přístrojovou desku.
Autor: Kia

Ano, nová Kia Soul o třídu povýšila. A nejde jenom o posun v designu a kvalitě vnitřku, nejdůležitější je přechod z techniky malého vozu na základ z nižší střední třídy. Zatímco předchůdce jezdil na podvozky ria, druhá generace spoléhá na platformu cee´du. Rozdíl v jízdě netřeba dlouze popisovat, je totiž markantní. Z prkenného, poskakujícího auta, které by z posádky i duši vytlouklo, se stal velmi kultivovaný a po všech stránkách vyspělý společník. Pravda, tvrdší nastavení zůstalo, zvlášť na osmnáctipalcových kolech tužší odpružení přece jenom zaregistrujete, kultura tlumení nerovností se však podobně jako celé auto o řád až dva zlepšila.

Kia Soul
Kia Soul
Autor: Kia

I proto si Kia věří a ráda by do konce roku prodala na českém trhu na čtyři stovky nových soulů. Smělý plán. Zvlášť když minulá generace na takové číslo nikdy nedosáhla ani za plný rok. Určující bude samozřejmě také cena, která sice ještě ofi ciálně oznámena nebyla, základ by se však měl pohybovat lehce pod 320 000 Kč. Prodej začne na konci dubna.

Nový soul koupíte výhradně se čtyřválci o objemu 1,6 litru. Na Sicílii jsme se svezli se vznětovou šestnáctistovkou CRDi o výkonu 94 kW. Dynamika motoru po přechodu na normu Euro 5 už není tak výbušná, zátah v našem případě hodně ubíjely velmi dlouhé převody. V kopcovitých pasážích (a že jich bylo!) jsme tak často museli podřazovat, abychom čtyřválec rozdýchali. Vidíte, píšeme, že soul bude výhradně šestnáctistovkový, a on se zhruba od poloviny roku bude nabízet také s elektrickým pohonem! Jeho cenu však zatím neznáme ani přibližně.
Nový soul koupíte výhradně se čtyřválci o objemu 1,6 litru. Na Sicílii jsme se svezli se vznětovou šestnáctistovkou CRDi o výkonu 94 kW. Dynamika motoru po přechodu na normu Euro 5 už není tak výbušná, zátah v našem případě hodně ubíjely velmi dlouhé převody. V kopcovitých pasážích (a že jich bylo!) jsme tak často museli podřazovat, abychom čtyřválec rozdýchali. Vidíte, píšeme, že soul bude výhradně šestnáctistovkový, a on se zhruba od poloviny roku bude nabízet také s elektrickým pohonem! Jeho cenu však zatím neznáme ani přibližně.
Autor: Kia

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
13 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851