Land Rover Discovery Sport P200 AWD HSE 5+2: Britský originální přístup | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

8. 11. 2019

Land Rover Discovery Sport P200 AWD HSE 5+2: Britský originální přístup

Land Rover Discovery Sport P200 AWD HSE 5+2: Britský originální přístup

Fotogalerie

11 fotografií

Modernizace dlouho vyráběných automobilů mívají klasické schéma, kdy se zatraktivní vzhled a vše ostatní zůstane stejné. Land Rover v případě Discovery Sport zvolil opačnou taktiku.

(více v čísle 45/19)

O úspěchu Discovery Sport svědčí téměř půl milionu prodaných kusů. Po pěti letech výroby si však nejmenší SUV v nabídce Land Roveru již nějaké vylepšení zasloužilo. Jak ale stojíme před zmodernizovaným provedením, ptáme se, co je na něm nového. Vypadá totiž úplně stejně. Silueta s lakovaným sloupkem za zadními dveřmi je identická, stejně jako linky a prolisy na bocích. Změnil se přední nárazník, světlomety i maska chladiče. Vzadu si všímáme svítilen, z nichž zmizel motiv kompasu.

Čistá plocha

Když však otevřeme dveře, dýchne na nás úplně jiný svět. Interiér sice zachovává tradiční tvarování palubní desky, výplní dveří nebo typické rozmístění většiny ovládacích prvků, ale moderní technologie kabinu náležitě „pročistily“. Tlačítka na stahování oken svrchu dveří jako jediná fungují na mechanickém základu. Jinak se o ovládání a nastavování vozu starají dotykové plochy, do kterých můžeme zařadit 10,25“ obrazovku multimediálního systému uprostřed a pod ní velký panel pro ovládání dalších funkcí auta. Chytrá je pak možná změna otočných ovladačů teploty klimatizace. Jimi se nastavuje i vyhřívání či chlazení sedadel nebo se volí jízdní režimy. Na některé kroky v ovládání auta jsme si ale museli delší dobu zvykat. A lesklé materiály bývají po chvilce upatlané, což platí i o dotykových plochách na volantu. Digitální současnost dotváří i displej s úhlopříčkou 12,3 palce v přístrojovém štítu.

Britský luxus

Spolu s využitím kvalitních materiálů, koženým čalouněním palubky i výplní dveří působí kabina luxusněji než dříve. Ač se to nezdá, Discovery Sport stojí na nové podvozkové platformě Premium Transverse Architecture, nahrazující stávající architekturu D8. Ta by měla zajistit uvnitř ještě více životního prostoru, ale nám připadá velikost kabiny stejná jako dříve. Místa máme všude kolem sebe dost, druhá řada je také standardně posuvná a třetí lze použít jen v nouzových případech. Všímáme si ale větších odkládacích kapes ve dveřích nebo rozměrnější schránky pod loketní opěrkou. Také po otevření víka kufru na nás hledí stejný otvor. Dříve u Discovery Sport uváděl výrobce objem 829 litrů, ale měřil jej metodou tekutin. Podle uznávaného schématu VDA je to nyní 780 litrů. I tak se dovnitř krásně zabalí celá rodina na týdenní dovolenou.

Pod proudem

Další přelomovou novinku objevujeme pod kapotou. Kromě základního dieselu s manuálem jsou všechny ostatní motorizace spojeny s mild-hybridním 48V systémem MHEV. Startér-generátor u něj při zpomalování mění kinetickou energii na elektřinu, kterou ukládá do baterií v podlaze a následně ji využívá pro lehké přistrčení při rozjezdech. Testované základní zážehové provedení P200 slibuje maximální rychlost 206 km/h a zrychlení na stovku za 9,2 s. Čtyřválec běží sametově, má dost síly doslova od volnoběhu, a když ho rozparádíte, ukáže, že se nebojí ani svižnějšího cestování. Hravě si poradí i s vysokou hmotností 1979 kg. Nejlépe se ale cítí při poklidném cestování. Při svižných průjezdech zatáčkami působí těžkopádně a dá rychle najevo svoji nedotáčivost. I přes dodatek Sport je podvozek naladěn hlavně na komfortní notu. Tlumiče i dvacetipalcová kola bez zaváhání fi ltrují většinu nerovností a nerozhodí je ani větší výmoly. Díry na polní cestě nechává bez povšimnutí a dokazuje, že se nebojí ani náročnějšího terénu. Pohon všech kol lze opět nastavit do různých režimů. Novinkou je automatický mód s detekcí povrchu pod vozem a samočinným nastavením vozu podle aktuálních podmínek. Přestože lze Land Roveru vytknout cukavější rozjezdy, pomalou reakci devítistupňového automatu při podřazování a vyšší spotřebu, jen těžko jsme se s Discovery Sport loučili.

Spotřeba během testu 9,7 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový čtyřválec uložený vpředu napříč s mild-hybridní technikou. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1997 cm3 . Výkon 147 kW při 5500 min-1, točivý moment 320 Nm při 1250-4500 min-1. Pohon všech kol. Automatická planetová převodovka s měničem, 9°. Nejvyšší rychlost 206 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,2 s. Spotřeba město/mimo město 10,1/6,9 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 8,1 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
45 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851